Tidningen Krog var ett mycket speciellt kundmagasin i restaurangbranschen. Till skillnad från många andra kundtidningar som endast har en avsändare representerade Krog flera av landets främsta leverantörer av kött, fisk, grönsaker, utrustning, disk, öl och vin. Det gav tidningen en bred inriktning och att den omfattade det mesta som har med restaurangbranschen att göra. Samtidigt var magasinet laddat med specialistkompetensen från varje enskild företag. En gemensam nämnare för företagen som stod bakom Krog var att de representerade de främsta företagen inom respektive segment.
Krog kom ut med fem nummer per år och hade en upplaga på cirka 7000 exemplar. Under de första åren gavs Krog ut i Storstockholmsområdet. Området utökades succesivt.
I arbetet med Krog var Johan Åstrand projektledare och redaktör och stod bakom textproduktionen samt merparten av bilderna. Tidningens Art Director var Johan Ohlsson. Fantastisk korrekturläsning gjordes av Karin Molander Stenstad. Många av omslagen fotograferades av Linus Hallgren.